شهرستانی که 80 درصد از مسیر های ارتباطی آن خاکی است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 3 اسفند 1394
بازدید : 166
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

قفل محرومیت همچنان بر پای بشاگرد؛

شهرستانی که 80 درصد از مسیر های ارتباطی آن خاکی است

زیر ساخت هایی نظیر جاده و راه ها در زندگی انسان ها امری مهم و دارای اهمیت است اما این در حالی که حدود ۸۰ درصد از مسیرهای ارتباطی شهرستان بشاگرد خاکی و ناهموار است.

 

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از بشاگرد نیوز ، زیر ساخت هایی نظیر جاده و راه ها  در زندگی انسان ها امری مهم و دارای اهمیت است به گونه ای که بسیاری بر این عقیده و باورند که حتی رشد و تعالی تمدن بشری با جاده ها ارتباط مستقیم داشته و دارد.

 
همچنین می توان گفت میزان توسعه  هر منطقه نیز به دوری یا نزدیکی و یا دسترسی آن به جاده بستگی دارد ؛ جاده و راه مناسب در کنار ایجاد بستری مطلوب برای تردد و آمد و شد انسان ها، در مراودات اجتماعی و نحوه تامین معاش یک جامعه نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
 
در استان هرمزگان بیش از ۹هزار کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان شش هزار و ۴۰۰کیلومتر جاده آسفالته است که با این  وجود هنوز در هرمزگان که از آن به عنوان پایتخت حمل  نقل کشور نیز یاد می شود مناطقی وجود دارد که علی رغم این که نقش اساسی در حوزه اقتصاد و تولید ایفا می کنند و پتانسیل فراوانی در زمینه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی دارند ولی از  امکانات و راه مناسب برخوردار نمی باشند.
 
شاید باور کردنی نباشد که حدود ۸۰ درصد از مسیرهای ارتباطی شهرستان بشاگرد خاکی و ناهموار است این در حالی است که شهرستان بشاگرد دارای هزار و 760 کلیومتر راه روستایی می باشد که تنها 60 کیلومتر از این جاده‌ها آسفالت و مابقی خاکی است.
 
شهرستان بشاگرد دارای 180 روستای بالای 50 خانوار است که مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان می گوید، آسفالت راه تمام روستاهای خاکی این شهرستان نیازمند یک هزارو 890 میلیارد ریال اعتبار است.
 
در روزهای اخیر مردم شاهد انتشار تصاویری دلخراش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودند که حقایت تلخی از مردمان روستایی به نام "داربست"  شهرستان بشاگرد داشت که با دست خالی جاده روستایشان را هموار می کردند، با دیدن این تصاویر تمام تفکرات به دهه 60 برگشت که در آن زمان نیز مرحوم حاج عبدالله والی با کمک عده ای از مردم همچین کاری را انجام داد تا راه مردم بشاگرد به دیگر شهرستان ها باز شود.
 
در زمان حاج عبدالله نه اداره راه و شهرسازی در بشاگرد مستقر بود و نه ماشین آلاتی برای راه سازی، اما اکنون به لطف خداوند و دولتمردان نزدیک به هشت سال است که بشاگرد از بخش به شهرستان تبدیل شده است و یک شهرستان نوپا و مستقل محسوب می شود که اکنون اداره راه و شهرسازی دارد.
 
با شهرستان شدن بشاگرد چه بسیار امیدهایی که در دل مردم بشاگرد برای آبادانی زنده شد اما به مرور زمان مشخص شد که تنها نام بشاگرد از بخش به شهرستان تبدیل شده است و مشکلات عمده بشاگرد هنوز که هنوزه پابرجا است که میشه گفت بزرگترین مشکل این شهرستان راه های ارتباطی است.
 
 شهرستان بشاگرد دارای سه بخش است که می شود با جرات میتوان گفت صد درصد از راه های ارتباطی بخش گافر و پارامون این شهرستان خاکی و بسیار ناهموار است؛ همچنین می توان نزدیک ترین روستا به مرکز این شهرستان که روستای بیسکاو نام دارد را مثال زد که فقط 5 کیلومتر با شهر سردشت فاصله دارد اما هنوز خاکی مانده است.
 
ماجرای جاده خاکی های بشاگرد همینجا به پایان نمی رسد چرا که موقع بارندگی و وقوع سیل و طغیان رودخانه ها مسیر ده ها روستا به مرکز شهرستان و بلعکس مسدود می شود و گاها تا چندین روز نیز ادامه دارد.
 
نه تنها راه های ارتباطی شهرستان قطع می شود بلکه در فصل های پر بارش خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری بسیاری به مردم وارد می شود، نبود پل در بستر رودخانه های فصلی و عدم وجود آب نماهای استاندارد از جمله دلایلی است که می توان به آن اشاره کرد.
 
 ماراتون راه های بشاگرد اینجا ختم نمی شود و در جاده های برون شهری نیز مشکلات فراوانی وجود دارد که مسیر ارتباطی بشاگرد - جاسک که 15 سال از احداث این محور گذشته است و مرور زمان این جاده را فرسوده کرده است و نیاز به روکش جدید دارد اما علی رغم قول های مسئولین هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
 
 مسیر ارتباطی بشاگرد- قلعه گنج کرمان که خیلی از زمان افتتاح آن نگذشته است اما این مسیر نیز تفاوت چندانی با راه بشاگرد-جاسک ندارد، نبود تابلو های راهنمایی و نبود خط کشی در برخی از نقاط دو محور بشاگرد-جاسک و بشاگرد-قلعه گنج از دیگر مشکلات است.
 
 آیا میتوان گفت ماراتون جاده های خاکی بشاگرد روزی به پایان خواهد رسید؟ آیا روزی خواهد رسید که تمام مسیر های ارتباطی بشاگرد آسفالت شود؟
 
 
انتهای پیام//
 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شهرستانی که 80 درصد از مسیر های ارتباطی آن خاکی , قفل محرومیت همچنان بر پای بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 664
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 2231
بازدید ماه : 2175
بازدید کل : 127308
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com